24 Haziran 2015 Çarşamba

İşte Zamanı Verimli Kullanmak


   Zaman yönetimi deyince birçok kişi işlerin ne zaman yapıldığını ve biteceğini takip etmek olarak algılarlar. Aslında iş takibi bir çok çalışanın ve yöneticinin içine sinmiştir.
Sürekli bir şeyleri takip ederler; yapılanlar, yapılacaklar, arayanlar, gelen mallar, satışlar gibi gibi.
    Fakat sürekli iş takip edenler bir süre sonra aslında bunu yaparak herhangi pozitif bir etki yaratamadıklarını görebilirler. Bu yüzden sadece izlemek ve takip etmek zaman yönetimi anlamına gelmez. 

   Herkes ajandasında kayıtlı olan toplantı vb. zamanları dikkate alıyor. Sadece günün rezerve edilmiş kısımları zamanı yönetmek anlamına gelmez. Günü 24 saat olarak düşünmeli ve aslında her anınızı nasıl kullandığınızı bilmeli ve yönetebilmelisiniz.
 En çok hataydı burada yapılmakta gün yönetmekle zaman yönetimini karıştırıyor. Çoğu zaman bir çok şeyi ajandanıza yerleştirmekle uğraşırsınız. Sürekli zamanını değiştirip, ötelersiniz ama bu problemleri gidermediği için bir işe yaramaz.

Peki zaman nasıl yönetilir?

İşin sırrı zamanınızı belirli konu başlıkları altında yönetmenizdir. Yani kategorize ederek.
   Şimdi yarın yapmayı planladığınız işleri karşınıza alın. Toplantılar,raporlarlar, akşam yemeği 
Şimdi bu yapacaklarınızı kategorize edin ve tekrar düzenleyin.
   Ama bazı şeyleri gözden geçirmenizde fayda var;



  • Beklenmedik işler
.
  • Bölünebilecek işler
.
  • Planlı işler
.
  •  Kimsenin karışmayacağı işler
.
  •  Boş zamanlar verilen aralar.

   Geçen hafta gelecek haftanın ipuçlarını taşır.

 Eğer bu verileri dikkate alarak sonraki gününüzü planlar ve daha sonra gününüzün nasıl geçtiğini tekrar değerlendirirseniz, giderek daha verimli bir gün kullanımına sahip olacağınızı göreceksiniz.

 Günlük olarak yaptığınız işleri listeleyerek artık zaman kullana bilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder