27 Ağustos 2015 Perşembe

İnovasyon Nere Biz Nere



  Her ölçekte şirketin aslında anlaması gereken unsur; inovasyonun belli dönemlerde ortaya konulacak, rakipleri kıskandırıp tüketicilerin hayranı olacağı bir yenilik anlamına gelmediği. Esas inovasyon; şirketin bütününde hakim olması gereken, her süreçte en yeni uygulamaları takip ederek, yine en yeniyi aramak.
 Şirketin mevcut durumunun, şirket çalışanlarının inovasyon konusuna ne kadar yakın olduklarının, şirketin içinde bulunduğu pazar koşullarının ve bu koşullarda şirketin de ne tür inovasyona ihtiyacı olduğunun anlaması gerekir. Bunun ardından, inovatif fikir üretme workshop’ları ile paralel olarak, üst yönetim ve çeşitli fonksiyonlardan karma olarak oluşturulan bir gruba sunulan model çerçevesinde, şirkete en uygun inovasyon düşüncesini yaratmak için yapılacaklar belirlemeli.
  Bu çağda ayakta kalmanın sırrı ise, sadece yeni fikirler, yeni ürünler, yeni müşteri talepleri yaratabilmekte mümkün. 
Bütün şirketlerde uygulaya bileceği inovasyon alt başlıklar;
  • İnovasyon workshop.
  • Mükemmel müşteri deneyimi yaratmak.
  • İnovasyon iklimi yaratmak.
  • Şirket içi inovasyon danışmanı yetiştirme programı.
  • İnovasyon konferansı.

  Peki buraya kadar bu işin içinde olan şirketler neden kendi çalışanına güvenmeyip fikirlerini sormadan tepeden inme insanlarla çalışmayı tercih ediyor? Benim için en büyük handikap bu. Düşünüp de aklıma sığdıramıyorum.
  Düşünseler her firmanın çalışanın çoğu olmasa da bir kısmı olduğu pazarı çok iyi biliyor. Konuşunca gerçekten güzel fikirler orta var ama uygulayan firma beş parmağı geçmiyor. Maalesef ülkemizde hep en iyiyi hep orta düzey ve üst düzey yöneticiler biliyor veya bildiğini sanıyor yazık. Geri kalan satış yapsın para kandırsın düşünmesin istiyorlar. 
  Yönetici olarak oturanlar diğerlerini küçük görüyor ama satış yapan satış yapamazsa o yönetici para kazanamaz. En küçük görünendir bütün iş yükü ama en az saygıyı da o görür.

  Alın size şirket için inovasyon….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder